מה זה אירוח בשרת ייעודי או אירוח בשרת ויטואלי וההבדלים ביניהם לעומת אירוח שיתופי

מה זה אירוח בשרת ייעודי או אירוח בשרת ויטואלי וההבדלים ביניהם לעומת אירוח שיתופי

שרתי אירוח אתרים מתחלקים באופן גס בין 3 סוגי שרתים (שרת הוא מחשב שיש בו תוכנה ייעודית לאספקת שירותים למחשבים אחרים. במקרה שלנו, השרת המארח את האתר שלך מספק שירותי תכנה למבקרים באתר שלך ומציג להם את האתר. )

  1. שרתים שיתופיים – Shared hosting– שרתים אלו מארחים מאות ולפעמים אפילו אלפי אתרים המשתמשים יחד במשאבי המחשב (השרת) כמו במעבד ובזיכרון. שרתים אלו מאופיינים בכך שמשאביהם משתנים בהתאם לצריכה של האתרים השונים המתארחים בשרת. כלומר, אם אחד או יותר מהשכנים שלך מנצל כוח גדול מהמעבד, באותו זמן האתר שלך יחכה שהמעד יתפנה ורק אז יבצע את העבודה שלו.
    כמובן שהדבר משפיע על ביצועי האתרים המתארחים בשרת השיתופי.
    לאתרים פשוטים, כמו אתרי תדמית לא גדולים, אירוח מסוג זה בדרך כלל מספיק.
  2. שרתים וירטואליים VPS – Virtual Private Server – מחשב אחד המכיל בתוכו מספר מחשבים וירטואליים ומכאן השם. בעצם יש במחשב האב חלוקה פנימית של המשאבים שלו בין כמה מחשבים וירטואליים. החלוקה היא בכוח העיבוד, בזיכרון ובשטח האיחסון.
    חלוקת המשאבים במחשב וירטואלי היא קשיחה ומשאבים המוקצים למכונה וירטואלית אחת אינם משמשים את המכונות הוירטואליות האחרות על אותו מחשב אב. כמובן שקיימות תוכנות המנהלות את כל העניין הזה ויתכן שתהיה בהן הגדרה אחרת.
  3. שרתים ייעודיים – המונח הזה בדרך כלל מתייחס למכונה פיזית הנמצאת באתר כמו חוות שרתים ומוקצית לספק מסויים שדרכה נותן שירותים ללקוחותיו, כמו אירוח אתרים.
    אנחנו לא משתמשים כלל בסוג זה של שרתים מהסיבה הפשוטה שכל מערך האירוח שלנו נמצא בשרתי ענן שבהם הוירטואליזציה מלאה. (כמובן שבסופו של דבר גם אלו יושבים על שרתי פיזיים.)
    ראו מאמר בנושא כאן

אנחנו מספקים אירוח בעיקר של שרתים וירטואליים. שירות האירוח שאנחנו מציעים כולל בתוכו ניהול מלא של השרת ומשאיר ללקוחותינו רק את ניהול האתר עצמו, התכנים שלו ובאתרי מסחר את ניהול החנות והמוצרים. ראו במאמר אירוח אתרי וורדפרס בניהול טוטאלי הסבר רחב יותר על השירות שלנו בנושא.

דילוג לתוכן

דברו איתי