אירוח אתרי וורדפרס בניהול טוטאלי

אירוח אתרי וורדפרס בניהול טוטאלי

מקובל להגדיר אירוח אתרים מנוהל כאירוח אשר מספק שירות ברמת השרת, כולל עדכוני שרת, התקנת תוכנות, פיקוח על משאבים וכו.

"אירוח אתרי וורדפרס בניהול טוטאלי" הוא מונח שהמצאתי לעצמי לתיאור שירות שהולך כמה צעדים קדימה.

מתוך היכרות עם תחום הקמת אתרים ואירוח אתרי אינטרנט, ומתוך ההיכרות העמוקה שלי עם הלקוחות והצרכים שלהם, ניתן לראות כי ללקוחות, ברוב המקרים, אין שמץ של מושג מה הולך בחלק האחורי והחשוב מאוד של האתר שלהם.

בעלי ומנהלי אתר אינטרנט משתמשים ורואים את האתר רק בחלק הקדמי שלו, כלומר בתצוגת התוכן החשופה לציבור וכן בחלק שבו הם מנהלים את התוכן או את החנות והמוצרים.

ברוב המקרים הם אינם נותנים את הדעת בכלל על כך שהעולם של וורדפרס ווקומרס (Woocommerce), כמו עולם אתרי האינטרנט והמחשוב בכלל, נמצא בתנועה מתמדת קדימה. השינויים מתרחשים על בסיס קבוע והם נוגעים גם לחידושים ושיפורים אבל גם לאיומים ונוזקות שהולכים ומתפתחים יחד עם ההתקדמות החיובית בתחום.

לא נדיר לראות אתרים פעילים ותוססים שבחלק האחורי שלהם קיימים עשרות תוספים, ואפילו וורדפרס או ווקומרס עצמם שלא עודכנו תקופות ארוכות מאוד. אתרי אינטרנט מוזנחים מההיבט הזה, הם כמו פצצת זמן שתתפוצץ בדיוק ברגע שאנחנו לא מוכנים לכך.

כדי להבין את הסיכון הכרוך בהזנחה מסוג זה יש לדעת כי פלטפורמות כמו וורדפרס, ווקומרס ואחרות, נמצאות במרכז הכוונות של גורמים המנסים לפרוץ אליהן. אלו מפתחים ומזהים כל הזמן חולשות במערכות מסוג זה ומנסים לתקוף אותן.

במקביל, וורדפרס עצמה, כמו פלטפורמות משמעותיות אחרות, מתפתחת ומשתנה באופן קבוע, גם בהקשר של התקדמות טכנולוגית ופיתוח יכולות, אבל גם בהקשר של סגירת פרצות אבטחה המתגלות מדי פעם.

האינטראקציה עם הלקוחות שלי הביאה אותי לרעיון של שירות הניהול הטוטאלי לאתרי וורדפרס.

ניתן לזהות מספר נקודות שבעלי אתרי אינטרנט לא מקבלים עליהם מענה או מקבלים מענה חלקי בלבד.

  1. ההפרדה הקיימת בין הגורם המארח את האתר, הגורם המפתח או מתחזק את האתר ברמה הטכנית ( עדכוני תוספים ואבטחה, הוספת יכולות וכו ) יוצרת מצב שבו האתר מוזנח מהיבטים טכניים וזאת אפילו בלי שבעלי האתר מודעים לכך.
  2. יצירת נקודת גישה אחת לפתרון בעיות, להצעת פתרונות ולדחיפת האתר להיות תמיד בחזית הטכנית מביאה איתה ערך מוסף הרבה מעבר לכל אלמנט בנפרד. עצם ההיכרות והאחריות של גורם אחד עם כל חלקי המערכת, והסרת המחסום של "זה לא התחום שלי" שלפעמים מגיע מהגורמים השונים הקשורים לתחזוקת האתר מקפיצה את רמת התחזוקה של המערכת בכמה רמות.
  3. בהמשך לסעיף הקודם, בעלי האתר נמצאים בדאגה משמעותית (אפילו אם אינם מודעים לאתגרים האלו) לבריאות האתר, הגיבוי שלו וההישרדות או החזרה ממקרי אסון.

מחפשים פתרון לאירוח אתר וורדפרס הכולל ניהול מלא?

מה שאני מציע זה לקחת אחריות מלאה על האתר שלכם מכל היבט שאינו ניהול התוכן באתר.

  1. הקמת האתר או החלפת אתר קיים אם יש צורך בכך
  2. אירוח האתר על תשתית מערכת שרתים בענן שבה אתם המשתמשים היחידים בשרת הוירטואלי. שירות שכולל ניהול ופיקוח ברמה אישית ביותר של האתר שלך.
  3. תחזוקה שוטפת של האתר
    1. עדכוני אבטחה
    1. עדכוני תכנה לשרת
    1. עדכוני תוספים
    1. עדכונים אחרים
  4. מענה לתקלות ( יש הפרדה כמובן בין תקלות שוטפות שניתן לפתור במהירות ובקלות ותקלות משמעותיות בגלל אי תאימות לגרסאות חדשות למשל )
  5. טיפול בנושאי אבטחה והתמודדות עם איומים חדשים וישנים ( ידע באשר להתפתחויות איומים ונקיטת אמצעים נגדם )
  6. טיפול בנושאי גיבוי
  7. החזרת האתר במקרי אסון

כל זאת מבוצע ברמה הפרטנית של השרת שלך ושל האתר שלך. כלומר אני ממש נכנס באופן סדיר למערכת הניהול באתר וסורק את המערכת כדי לגלות מה נדרש על מנת שבכל זמן היא תהיה מעודכנת מכל היבט שהוא, אבטחה, גיבוי, שדרוג וכו.

דילוג לתוכן

דברו איתי