פיתוח תוספים ותבניות לוורדפרס – למה זה טוב?

פיתוח תוספים ותבניות לוורדפרס – למה זה טוב?

ההתמחות המרכזית שלי, לצד המומחיות בניהול שרתי אירוח אתרים בענן, היא פיתוח תוספים ותבניות לוורדפרס. וורדפרס כבשה את המקום שלה בעולם אתרי האינטרנט בין השאר בזכות היותה מערכת המאפשרת למשתמשים בה גמישות מלאה. גמישות בעיצוב, בניהול התוכן ובפונקציונאליות.

גמישות בעיצוב

את הגמישות בעיצוב מספק מנגנון התבניות בפלטפורמה. תבנית היא מערך של אלמנטים עיצוביים ופונקציונאליים שמגדירים איך ייראה אתר. בתבנית יש חלוקה בין אלמנטים כמו כותרת האתר (header), התוכן המרכזי בדף והרגלית (footer), בין עיצוב דפים שונים, כמו דף הבית לעומת דף החנות (ובתוכה , דף המוצר למשל) וכן הלאה. הגרעיניות הזו מאפשרת למפתחים לספק יישום של עיצובים שונים בהתאם לעיצוב שמבקש הלקוח בעל האתר.

גמישות פונקציונאלית

את הגמישות הפונקציונאלית, מספק מנגנון התוספים של הפלטפורמה.  תוסף (plugin) הוא רכיב תכנה המתוכנן לביצוע משימה מוגדרת ומתחבר לוורדפרס כאלמנט אינטגראלי. דוגמא מוכרת לכך היא תוסף טופס יצירת הקשר. התוסף מספק לנו את היכולת להציג טופס ולשלוח אותו אלינו מתוך האתר. קיימים עשרות אלפי תוספים בעולם, כשחלק גדול מהם מוצע ללא תשלום באתר התוספים של וורדפרס https://wordpress.org/plugins/.

היתרון במבנה המודולארי במציעה וורדפרס הוא בכך שהפלטפורמה מספקת את השירותים המרכזיים, כמו למשל ניהול משתמשים, אבל עדיין מאפשרת יכולות אחרות שלא נמצאות בה להוסיף לה תכונות ולהתאים אותה בצורה אופטימאלית לצרכי המשתמשים בה.

המומחיות שלי בפיתוח תבניות עיצוב

במהלך שנות פיתוח רבות היכולת שלי ליצור תבניות מותאמות לפי דרישות וצרכי הלקוחות שלי, יחד עם פיתוח תוספים ייעודיים, הלכה והעמיקה. העניין שלי בפיתוח מהסוג הזה נובע בעיקר מהתחכום של המערכות האלו והאתגר שהוא מעמיד בפני כמפתח.

פיתוח תבנית מאפס, כלומר, לקבל תמונות וקונספט ממעצב\ת ולהמיר אותם לקוד שיוצג באתר בכל מכשיר ובכל גודל מסך אינו מובן מאליו. יחד עם הצורך בתצוגה נכונה וגמישה קיים גם הצורך במתן אפשרות ללקוח\ה בעלי האתר לעבוד עם המערכת ולנהל את התכנים באופן כמה שיותר פשוט להם. השילוב של שתי דרישות אלו ועוד היבטים ושיקולים רבים שלא נעמוד עליהם כאן, הופכים את האתגר של פיתוח תבנית למעניין ומספק מאוד. תוכלו לראות דוגמאות לאתרים שבהם התבניות פותחו מאפס אצל רבים מלקוחותי. למשל האתר של בשמת עדן, האתר של תיאטרון קליפה, אתר ספיר למכירת אבני חן ובעצם גם האתר הזה שאותו אתם רואים כרגע.

המומחיות שלי בפיתוח תוספים

אני מאוד אוהב לפתח תוספים לוורדפרס. זהו תחום שמשתנה כל הזמן ומכריח אותי כמפתח להיות כל הזמן מעודכן בחידושים ובקונספטים החדשים, שלא מפסיקים לרגע להשתנות ולהשתפר. טכנולוגיות חדשות, אלמנטים חדשים, שינויים בדפדפנים וכו הם דבר של חודש בחדשו.

במהלך עבודתי כמפתח פיתחתי מאות (בלי הגזמה) תוספים. החל מתוספים פשוטים כמו יצירת טופסי קשר מתוחכמים וכלה במערכות שלמות של ניהול פרויקטים, תצוגות מתוחכמות של נתונים הנשאבים ממערכות חיצוניות ומנגנונים למכירת כרטיסי תיאטרון. תוכלו לראות בבלוג באתר זה חלק מהתוספים הללו ולקרוא את ההסבר עליהם.

במקביל, פיתחתי מספר תוספים שפורסמו במרכז התוספים של וורדפרס ומשמשים מאות אתרים בעולם.

בשורה התחתונה, שילוב כל היכולות הללו מעמיד לרשות הלקוחות שלי יכולת משולבת וראיה מערכתית אמיתית ומלאה עד כמה שניתן בתחום המורכב והמתוחכם הזה.

דילוג לתוכן

דברו איתי