מודול הודעות ומודעות מתגלגלות

מודול הודעות ומודעות מתגלגלות

המידע בדף זה מתייחס לפלטפורמה ישנה שעבדתי איתה לפני שנים ואינו רלוונטי לוורדפרס

מדובר בפלטפורמה בשם דוטנטניוק Dotnetnuke

מודול ההודעות הוא דרך להעביר לקהל הקוראים באתר את חדשות הארגון והקהילה. האתר מאפשר להציג הודעות בפורמט רשימה או בפורמט מתגלגל. ההודעות מקשרות להמשך הקריאה לתוכן ממקורות שונים – בתוך האתר ומחוץ לו. מספר לוחות המודעות באתר איננו מוגבל, וניתן להציב לוחות שונים לסוגים שונים של מודעות ולקהלים שונים. בחלק ניכר מהאתרים משמש לוח המודעות כדרך להצגת החדשות הפנימיות לחברי האתר בלבד – לוח מודעות לפנסיונרים במושב, לוח מודעות לספקי החברה הרשומים וכולי.

 ניתן, כמובן, לעשות בו שימוש להצגת חדשות שווקיות ואחרות למבקרי האתר, ולהציע מבצעים חמים, לספר על התרחשויות מרתקות, לשתף בצורך בטרמפים ובהסעות (ראו גם מודול ניהול הסעות) ועוד. מנהלי אתרים רבים מנצלים את העובדה שניתן להציג בלוח המודעות המתגלגלות תוכן מכל אחד מלוחות המודעות באתר, ומציבים את לוח הודעות מתגלגלות בדף הבית, בעוד לוח המודעות עצמו מנוהל מדף אחר, שאיננו חשוף לציבור הרחב.  לוח מודעות מתגלגלות בדף הבית של אתר סוכנות הביטוח שגיא של פנינה מוזס

מודול הודעות מתגלגלות באתר סוכנות הביטוח שגיא של פנינה מוזס – ההודעות המתגלגלות מוצגות בדף הבית, ניהול המודעות בדף המוצג למנהל האתר בלבד.

 לכל מודעה ניתן לקבוע תאריך פרסום ותאריך תפוגה, וניתן לקבוע לאן תקושר המודעה, ראו כאן:

הגדרת מודעה בלוח מודעות בניהול עצמי

 

הקישור הנפוץ ביותר הוא לדף פנימי באתר המציג את התכנים עליהם מודיעה, בקצרה, המודעה המתגלגלת (או המודעה בלוח המודעות עצמו). אבל אפשר להיות יצירתיים יותר. באתר הועד למניעת הרס העתיקות בהר הבית, למשל, קישרו את אחת המודעות לראיון מוקלט:

הודעה בלוח הודעות מתגלגלות באתר הועד שהוקם על ידי אתרים ת.ר.

בלחיצה על סוג הקישור המבוקש מאפשרת המערכת להזין את תוכן הקישור, ומציגה אותו במודעה. ניתן כמובן להוסיף גם קישורים נוספים בגוף הטקסט, אותו עורכים בעורך הטקסט הקבוע שבשימוש הפלטפורמה.

בחירת דרך הצגת ההודעות נתונה למנהל המודול, הקובע בהגדרות המודול עצמו את  מיון ההודעות וברירת המחדל לחיתוך שלהן (פילטר של הודעות נוכחיות בלבד, הודעות עתידיות או  כל ההודעות).  הוא או היא יכולים גם לקבוע אם המשתמשים יכולים או שאינם יכולים להחליף את התצוגה.

שימוש מעניין בלוח ההודעות נעשה בקיבוץ עין כרמל, שם מוצג לוח של הודעות מתגלגלות ברשת הטלויזיה הפנימית. פתרון כזה מתאים לקהילות סגורות, שבהן אוכלוסיה הנוטה פחות לעשות שימוש באינטרנט.

ההודעות עצמן אינן חייבות להיות קצרצרות – אולם זה המימוש המתאים ביותר למודול ההודעות, וזו גם הדרך לייצר עניין באמצעות ההודעות המתגלגלות, שמתחלפות מהר כשהן קצרות…

פשוט או מתוחכם?

לוחות מודעות מתוחכמים ניתן לבנות גם באמצעות מודול המאמרים, כפי שנעשה באתרים כמו אדמתי והאיחוד החקלאי. הבחירה בדרך המימוש תלויה בצורך המדויק של הלקוח, ובהשקעה המתאימה ללקוח בתחזוקת התוכן באתר.

מודול לוח מודעות ומודול הודעות מתגלגלות הם פשוטים ביותר לתפעול, ודורשים מאמץ מועט ביותר להוספת ההודעות – לעומת מודול המאמרים שיכולותיו עשירות יותר ומאפשרות, למשל, ארכוב.

לוח מודעות מבוסס מודול מאמרים באתר האיחוד החקלאי

הודעות מתגלגלות

הצגת הודעות מתגלגלות אפשרית בשתי דרכים – באמצעות מודול ייעודי להודעות מתגלגלות (Announcement Marqee) או באמצעות מודול RSS פנימי, המגלגל תכנים ממקורות שונים, ובין השאר ממודול הודעות. הבחירה בין האפשרויות נעשית לפי נוחיות העבודה של הלקוח – במודול RSS הגמישות גדולה יותר. במודול הודעות מתגלגלות כמות הפרמטרים קטנה יותר, וכך גם הגמישות, והוא מגלגל הודעות מתוך אחד ממודולי ההודעות המוצגים באתר.

כל הזכויות שמורות לאתרים ת.ר.

דילוג לתוכן

דברו איתי