מדוע עדיף שלא יהיה לך אתר אינטרנט מאשר אתר אינטרנט גרוע?

מדוע עדיף שלא יהיה לך אתר אינטרנט מאשר אתר אינטרנט גרוע?

יש לכם אתר אינטרנט אבל כבר מזמן לא ביקרתם בו? אם התשובה היא כן, אז סביר להניח שאתר האינטרנט שלכם גורם לכם נזק.

אתר אינטרנט הוא כלי הכרחי לכל עסק, קהילה, ארגון וכל גוף שפונה לאנשים. זוהי קביעה קטגורית מאז הפכה רשת האינטרנט לחלק אינטגראלי מחיי היום יום שלנו. כמו חשמל, טלפון ותחבורה.

אולם, האתר שלך עלול להיות גם גורם בעייתי עבור העסק או הארגון שלך.

כששוקלים את התועלת מאתר אינטרנט, בדרך כלל לא נותנים את הדעת על אלמנט הנזק, כי מה כבר יכול להזיק אתר אינטרנט פשוט?

אז איך אתר האינטרנט שלכם גורם לכם נזק?

פגיעה במוניטין ובתדמית – המוניטין של העסק שלך הוא הנכס החשוב ביותר שלך כנראה. הרושם שאתר האינטרנט שלך עושה על המבקרים בו יכול לפגוע בנכס הזה באופן אנוש. חישבו על חנות בפינה נשכחת, חלון ראווה מאובק, מוצרים עלובים בתצוגה ורושם כללי עלוב. האם הייתם נכנסים לקנות בחנות כזו? אולי, אם אתם מחפשים עתיקות.

כשמבקר נכנס לדף באתר אינטרנט, הוא זקוק לפחות משניה כדי לקבע את הרושם שלו על האתר, ודרכו על הגוף שאותו הוא מייצג. אחרי השנייה הזו, אם הרושם גרוע, יהיה מאוד קשה להחזיק אותו. גם אם יש לך לקוחות קיימים הפונים אליך טלפונית או בביקור פיזי בעסק שלך, אתר עלוב, יבנה אצלם במשך הזמן תדמית גרועה, וזה, ללא ספק ישפיע על המוניטין שלך.

תסכול המבקר – מבקר הנכנס לאתר שלך, מגיע אליו ממקום שבו הוא פיזית ומנטלית בסביבה הבטוחה והאישית שלו. אולי זה יפתיע אותך, אבל, כשהוא נכנס לאתר עם אנימציות וסאונד מציקים, הודעות שגיאה, תמונות מעוותות, וקושי להתמצא בתוכן האתר, נוצרת אצלו תחושה של מצוקה, תסכול או כעס (זה לא מוגזם, בדקו מדוע אתרי חדשות הסירו את הפתיחה הצורמת שנשמעה בתחילת כל וידאו באתרים שלהם). התחושות הללו הן הדבר האחרון שתרצו לגרום למבקרים באתר.

השפע הרב של מתחרים והזמינות הגבוהה שלהם בעזרת מנועי החיפוש יוצרים מצב שלמבקרים באתרים יש סבלנות מינימאלית לאתרים לא מעודכנים. בהקשה אחת מהירה הם סוגרים את הדף ועוברים לאתר הרלוונטי הבא, אבל התחושה השלילית לגבי העסק שלך עלולה להישאר.

התוצאה היא שגם אם המבקר נמצא בסביבה הפיזית של העסק שלך, כבר בנית אצלו התנגדות שהשפעתה תבוא לידי ביטוי בנכונות שלו לאינטראקציה.

בין הגורמים המשפיעים על תחושות שליליות אצל המבקר באתר שלך ניתן למנות את הבאות:

אתר לא מותאם לטלפונים ניידים, עיצוב מיושן ולא נוח לקריאה, מידע שגוי או מטעה, מידע אנכרוניסטי, פניה לקהל לא רלוונטי, תצוגה חלקית של מידע, מהירות טעינה בעייתית, חוסר במידע על פרטי התקשרות, קישורים שבורים, שעמום ועוד…

בנוסף יש לזכור כי מידע מיושן ולא נכון נשאר בגוגל לאורך זמן – כשלקוח המחפש מוצר או שירות, בדרך כלל, תוצאות החיפוש בגוגל ודומיו יציגו את המידע האחרון מהאתר שלך. לא תרצו למשל שתוכן שהיה חדשני לפני שנים, והיום כבר הפך לאנכרוניסטי, יוצג מהאתר שלכם למבקרים אפשריים.

אחרון ברשימה, אם כי חשוב ביותר בפני עצמו, הוא נושא החשיפה לקוד זדוני. אתרים מיושנים חשופים מאוד לחדירה של גורמים זדוניים מאחר והטכנולוגיות המתפתחות לא פוסחות על היכולות של מי שרוצה להזיק לאתר שלך. היכולת לפגוע באתרים, יחד עם היכולת להגן עליהם, הולכת ומתפתחת ואתר מיושן נשאר חשוף לפגיעה אם לא מעדכנים את הטכנולוגיה שלו.

אז מה עושים?

את/ה מכיר/ה את אתר האינטרנט שלך (בעצם אולי לא, רבים לא מבקרים באתר העסק שלהם במשך תקופות ארוכות ובכלל לא זוכרים מה יש שם), כדאי לבחון אותו בעין רעננה ולראות האם הוא אכן בעמדה בעייתית מבחינתך.

אם אכן כך, יש לך רק שתי אפשרויות:

1. להשבית את האתר לגמרי. שלא יופיע כלל בשום מקום. אם אין לך כוונה לתקן את הדרוש תיקון, עדיף שייעלם.

2. לשקול תיקון של הגורמים הבעייתיים. יש לכך עלות, נכון, אבל בשיקול של עלות מול תועלת (נזק במקרה הזה) ההפסד כתוצאה מאתר בעייתי יכול בהחלט להיות גדול יותר מההוצאה על התיקון.

שדרוג אתר, החלפת טכנולוגיה, התאמה לטלפונים ניידים ועדכון עיצוב הם דברים שאנחנו עושים.

עדכון תכנים ומוצרים הם דברים שאת/ה כבעל/ת האתר חייב לעשות. בטכנולוגיות הקיימות היום, מערכות הניהול של אתרים מודרניים מאפשרות לך לבצע עדכונים אלו בלי בעיה וללא צורך בידע בתכנות.

דברו איתנו, יש לנו פתרונות שיעזרו לכם.

התקשרו להתייעצות ללא התחייבות 054-4525492

יהודה תירם

אתרים ת.ר. בע"מ

 

דילוג לתוכן

דברו איתי