פיתוח מערכת למכירת כרטיסים להצגות – תיאטרון קליפה

פיתוח מערכת למכירת כרטיסים להצגות – תיאטרון קליפה

באתר האינטרנט שהקמתי לתיאטרון קליפה פיתחתי מערכת חכמה למכירת כרטיסים למופעי התיאטרון.

המערכת משלבת פוסט של הצגה (מופע, אירוע) עם מכירת כרטיסים למועדים השונים של ההצגה.

האתגר בבניית מערכת כזו מורכב מכמה אלמנטים:

  1. כאשר יש אירוע שחוזר על עצמו במועדים שונים, כמו מופע או הצגה החוזרים על עצמם בימים שונים, יש צורך ליצור פוסט יחיד של ההצגה ולחבר אותו לכרטיסים הנמכרים למועדים השונים.
  2. בתיאטרון קליפה, לעיתים, לכל מועד אירוע יש מיקום שונה, וכן כמות כרטיסים שונה.
  3. יצירת פוסט ההצגה ובמקביל הקמת הכרטיסים השונים חייבים להשתלב יחד.
  4. בפוסט ההצגה כפי שניתן לראות בקישור הבא (או בתמונות למטה, אם כל הכרטיסים נמכרו.)  https://www.clipa.co.il/show/צלילים-בצנצנת/ מופיעים קישורים לרכישת הכרטיסים להופעת הבכורה בחלק העליון, וכרטיסים לשאר הימים (אם יש) בחלק התחתון.
  5. כאשר נמכרים כל הכרטיסים למועד מסוים, חייבת להיות הודעה על כך במקום הקישור לרכישת הכרטיסים.
  6. מאחר ולקליפה יש הנחות קבועות לחיילים, סטודנטים ואחרים, יש צורך להתחשב בכך ביצירת הכרטיס. לדוגמא כאשר נרכשים שני כרטיסים, אחד עם הנחה והשני בלי הנחה. חישוב ההנחות נעשה במסגרת הרכישה כמובן.
  7. מיקום המופעים של קליפה משתנה כל הזמן ויש להם לוקיישנים שונים שבהם הם מעלים אותם. לצורך כך הוכנסה למערכת גם אפשרות בחירת מיקום בזמן הקמת הכרטיס.
  8. פיתוח מנגנון לרשימת המתנה – לעיתים הביקוש להופעה גדול ומספר המקומות מוגבל. לצורך כך הוספה אפשרות להרשמה לרשימת המתנה, כך שברגע שמתפנה מקום, ניתן ליצור קשר עם הלקוח לרכישת כרטיס.
  9. מנגנון מעקב אחרי רכישת הכרטיסים והדפסת גליון פיזי של כל רוכשי הכרטיסים לתאריך מסוים כך שניתן לעקוב באולם עצמו אחר כניסת המבקרים.

מכירת הכרטיסים באתר של תיאטרון קליפה אינה כוללת סימון מושבים. זהו תוסף נפרד שנמצא בעבודה ואני מקווה לפרסם אותו בקרוב.

מחפשים פתרון למכירת כרטיסים?

במקביל לאתגרים האלו, פותח האתר כך שהקמת פוסט מופע והצמדת מכירת הכרטיסים אליו נעשית באופן משולב. התצוגה של מופע כבר מציגה את מועדי ההופעות ומאפשרת רכישת כרטיסים.

דהיינו, מנהלת האתר יוצרת פוסט מופע, שגם הוא בעצם מורכב משדות ויחידות מוגדרות מראש ולכן משפר את היעילות של הקמת המופע באתר.

לאחר מכן היא מקימה את המועדים השונים למכירת הכרטיסים כולל כמות המקומות הזמינה, מחיר, הנחות ומיקום. מחברת בין הכרטיס למופע (כמובן שלמועדים שונים יש כרטיסים שונים וכולם מחוברים למופע האחד) וזהו, הכל עובד ומוצג כפי שניתן לראות באתר קליפה.

באתר קליפה הושקעה מחשבה ועבודה רבה מאוד בשל מורכבותו ובשל הדרישות הגבוהות לעיצוב מוקפד. זהו אתר שאני שמח מאוד שאני היוצר שלו.

תיאטרון קליפה - דף הבית
תיאטרון קליפה – דף הבית
תיאטרון קליפה - דף מופע
תיאטרון קליפה – דף מופע
תיאטרון קליפה - כרטיס עם הנחה עירונית
תיאטרון קליפה – כרטיס עם הנחה עירונית
תיאטרון קליפה - דף רכישת כרטיס
תיאטרון קליפה – דף רכישת כרטיס
תיאטרון קליפה - מערכת יצירת כרטיסים למועדים שונים לאותה הצגה
תיאטרון קליפה – מערכת יצירת כרטיסים למועדים שונים לאותה הצגה
דילוג לתוכן

דברו איתי