תוסף למכירת כרטיסים לאירועים לוורדפרס – פתרון לניהול אירועים ומכירת כרטיסים לעמותת גמלאי כלל

תוסף למכירת כרטיסים לאירועים לוורדפרס – פתרון לניהול אירועים ומכירת כרטיסים לעמותת גמלאי כלל

אחת ההתמחויות שפיתחתי במשך שנות העבודה היא פיתוח אתרים שמוכרים כרטיסים לאירועים, הופעות וכדומה. ניתן לראות אותם בפעולה למשל באתר תיאטרון קליפה שתיאור של העבודה שם מופיע כאן או באתר של תיאטרון דוואי שעדיין לא כתבתי פוסט אודותיו.

לאחרונה פיתחתי אתר מאוד מיוחד לעמותת גמלאי כלל ושם הרחבתי עוד יותר את יכולות המערכת למכירת כרטיסים. העמותה מאוד פעילה ויוצרת מגוון רחב של אירועים שונים לרווחת החברים בה, החל מטיולים בארץ ובעולם וכלה בהצגות תיאטרון, הרצאות ורבים אחרים. נדרשה יצירת מערכת שתוכל לנהל את מכירת הכרטיסים לאירועים הללו.

בעקרון, העמותה מוכרת כרטיסים לאירועים השונים בשתי רמות מחיר, מחיר לחברי עמותה ומחיר לנלווים שאינם חברי העמותה. בנוסף לכל אירוע יש מגבלה על מספר הכרטיסים שניתן לרכוש לאנשים הנלווים לחבר העמותה וכמובן מגבלה על המספר הכללי של הכרטיסים. נדרש גם לתת פתרון לזיהוי חברי העמותה ולבחירת נקודת איסוף להסעה לאירועים השונים.

לצד מכירת הכרטיסים התבקשתי ליצור לוח אירועים שניתן יהיה להציג דרכו את האירועים בפורמט נוח (לוח שנה, רשימה וכו') באתר.

הבחירה שלי היתה לפתח תוסף שישלב בין שני תוספים קיימים, שכל אחד מהם טוב מאוד בתחומו, The Events Calendar, תוסף לוח אירועים מצוין ונוח לשימוש, וכמובן WooCommerce ווקומרס, תוסף החנות לוורדפרס שמאפשר מכירה של כל דבר.

התוצאה של פיתוח התוסף שמשתמש בשילוב הזה התגלתה כפתרון יוצא מהכלל עבור העמותה.

התוסף מאפשר ליצור ולנהל אירועים יחד עם מכירת כרטיסים באתר. להציג לוח אירועים גמיש ונוח לצפיה ולניהול ולהשתמש במנגנוני המכירה של ווקומרס תוך חיבור למערכת סליקת אשראי בקלות.

מעוניינים למכור כרטיסים לאירועים והופעות באתר שלכם?

הפיתוח שלי מוסיף מנגנון מורכב מאוד, אבל נוח לשימוש וברור לתפעול כך שכל אירוע שנוצר באמצעות תוסף לוח האירועים יכול להפוך לכרטיס כניסה (מוצר) ב-WooCommerce,  שבו מנהלי העמותה יכולים להגדיר מחירי כרטיסים לחברים וללא חברים בעמותה, להוסיף ברושור (קובץ PDF) לתיאור האירוע, ולשלוט במספר הכרטיסים שנקנים לסוגיהם השונים.

תכונות עיקריות של התוסף:

1. יצירת כרטיסים ישירות מעריכת אירוע:

 התוסף מאפשר למנהלי האתר ליצור כרטיסים (מוצרים) ישירות מתוך תהליך יצירת ועריכת אירועים בתוסף לוח האירועים. זה מפשט את תהליך הניהול ומשלב את מערכת מכירת הכרטיסים עם לוח האירועים בצורה חלקה.

2. מכירת כרטיסים לחברי מועדון וללא חברים:

   – חברי מועדון יכולים לרכוש כרטיסים לעצמם או לחברים אחרים במחיר מיוחד לחברים.

   – חברי מועדון יכולים לרכוש כרטיסים גם לאנשים שאינם חברים במחיר בתמחור שונה.

   – ניתן להגדיר כמות מקסימלית של כרטיסים שכל חבר יכול לרכוש, הן עבור חברים אחרים והן עבור אנשים שאינם חברים.

3. ניהול הגבלות כרטיסים:

   – קביעת הכמות המקסימלית של משתתפים באירוע.

   – קביעת מגבלה כללית על כמות הכרטיסים שניתן להפיק עבור כל אירוע, למניעת ייצור כרטיסים כפולים.

   – אם אירוע מתרחש במספר תאריכים שונים, אין הגבלה על כמות הכרטיסים שניתן ליצור.

4. קבצי PDF מצורפים לאירועים:

 המערכת מאפשרת להוסיף קובץ PDF לכל אירוע, כך שהמבקרים יכולים להוריד ולצפות בתיאור או ברושור של האירוע.

5. הצגת אירועים ומחירים:

   האירועים מוצגים בלוח האירועים במבנה שהמנהלים בוחרים. מוצגים גם מחירי הכרטיסים לחברי מועדון וללא חברים, וקישור לקובץ ה-PDF אם ישנו כזה. אם תאריך האירוע עבר, מוצגת הודעה על כך ולא ניתנת אפשרות לרכישה.

6. ניהול נקודות איסוף להסעה לאירוע: התוסף מאפשר למנהלי האתר להוסיף תגיות רגילות של וורדפרס לציון נקודות איסוף להסעה לאירוע. כאשר מנהל עורך את האירוע ומוסיף כרטיס (מוצר בווקומרס), הוא יכול להוסיף תגיות שיציינו נקודות איסוף של ההסעה. בשלב הכנסת הפרטים, המשתמש יכול לבחור באיזו נקודה הוא רוצה שההסעה לאירוע תאסוף אותו מתוך רשימת הנקודות שהמנהל קבע. הבחירה שלו לנקודת האיסוף תופיע בהודעת הרכישה (חשבונית).

תצוגת כרטיס בתוך דף האירוע. הקשה על הרשמה מעבירה לדף רכישת הכרטיס. הקישו להגדלה.

7. תהליך רכישת כרטיסים:

מאחר ומדובר בסוג של מועדון חברים, לפני שהמבקר יוכל להשלים את הרכישה, יש לוודא שהוא מזין את מספר תעודת הזהות שלו לתיבת הטקסט. המערכת מבצעת בדיקה ומאמתת את מספר תעודת הזהות בבסיס הנתונים של האתר, ואם הפרטים נמצאים במערכת, מוצגות האפשרויות להכניס את הכרטיסים בכמויות שנבחרו לסל.

מהשלב הזה, המערכת ממשיכה בתהליך הרגיל של WooCommerce עד לסיום הרכישה. אם סומנו בעריכת הכרטיס אפשרויות לבחירת נקודת איסוף להסעה, אז בשלב הכנסת פרטי המזמין, מוצגות לו נקודות אלו והבחירה שלו נשלחת עם החשבונית וכן במייל למנהלי האתר.

8. מניעת טעויות רכישה:

בדרישות מסוימות אם לקוח כבר מחזיק כרטיסים בסל הקניות (התחיל רכישה ונטש) אז כשהוא מגיע שוב לדף הכרטיס מוצגת לו הודעה על כך ושתי אפשרויות בחירה, לגשת לסל והלמשיך את התהליך או למחוק את תובן הסל ולהתחיל מחדש. המטרה היא למנוע מהלקוחות קניה כפולה של כרטיסים שלא התכוונו אליה.

לסיכום:

תוסף מכירת הכרטיסים מציע פתרון מקיף לניהול ומכירת כרטיסים לאירועים, גם לאתרים עם חברי מועדון. הוא משלב בצורה חלקה בין ניהול אירועים למכירת כרטיסים, ומציע אפשרויות מתקדמות לניהול מגבלות כרטיסים, מחירים לחברים ולא חברים, וצירוף קבצי PDF לאירועים. התוסף יפשט וישפר את תהליך ניהול האירועים שלכם.

אשמח לשמוע את דעתכם ולספק לכם כל מידע נוסף שתצטרכו.

דילוג לתוכן

דברו איתי