הקמת אתר אינטרנט חדש

הקמת אתר אינטרנט חדש

הקמת אתר אינטרנט היא משימה רצינית. פיתוח אתר אינטרנט דורש הרבה מעבר לתשלום עבור עיצוב ופיתוח האתר. כדאי לחשוב על הקמת אתר האינטרנט של העסק שלך במונחים של פרויקט לאומי מבחינתך. הנה כמה נקודות מרכזיות שאולי לא חשבת עליהן בהקשר של הקמת אתר:
1. האם יש לך לוגו מעודכן? האם יש לך את הלוגו בפורמאט של קובץ מחשב? מי מחזיק בקובץ הזה?
אחד המאפיינים הבולטים של אתר אינטרנט הוא שימוש בלוגו שלך במקום בולט. הלוגו מלווה את המבקרים באתר החדש שלך בכל דף שבו הם צופים. הקמת האתר החדש תדרוש ממך לספק לוגו כחלק מעיצוב האתר. 
אם יש לך לוגו אבל אינך מחזיק בקובץ, דאג/י לכך שהקובץ יהיה ברשותך. כמובן שאם אין לך לוגו, אז כנראה שהגיע הזמן להשקיע בעיצוב אחד.
2. שם דומיין (שם מתחם, DomainName) – שם דומיין הוא הכתובת של האתר שלך באינטרנט. למשל הכתובת http://www.atarimtr.co.il היא כתובת האתר של אתרים ת.ר.
אם אין לך שם דומיין, לפני כל פעולה אחרת בהקמת אתר חדש, כדאי לך לרכוש שם דומיין לעסק שלך. שמות דומיין משמעותיים ונכונים לעסק שלך נעלמים במהירות. שם הדומיין יכול להיות כל שם שעולה בדעתך אבל כמובן שמאחר ושמות הדומיין הינם מצרך מאוד מבוקש, סביר שלא תמצא את זה שתחפש. ראה/י כאן מאמר בוויקיפדיה אודות שמות דומיין. כדאי לקרוא את המאמר הזה כדי להבין במה מדובר.
3. תוכן לאתר – כתיבת תוכן לאתר שלך היא מהמשימות התובעניות יותר בהקשר של הקמת אתר חדש. מצד שני מאחר ואת/ה מכיר/ה היטב את התחום שבו את/ה עוסק, סביר להניח שיש לך הרבה מאוד מה לומר בנושא.
כתיבת תוכן לאתר אינה רק יצירת טקסטים רלוונטיים לתחום העיסוק שלך וכתיבת תכנים שיווקיים לקידום העסק שלך, אלא דורשת ידע בסיסי במשמעות התוכן מבחינת קידום האתר (SEO).  
4. תמונות – אתר אינטרנט הוא שילוב של תוכן ויזואלי, טקסטים ולעיתים גם פונקציונליות ייעודית. התוכן הוויזואלי, תמונות, וידאו ועיצוב, יוצרים אתר אינטרנט מושך את העין, כזה המפתה את המבקר להמשיך ולעיין בדפים השונים.
אם עדיין לא הוקם עבורך אתר כלל, סביר שלא יהיו לך תמונות מתאימות. יצירת תמונות לאתר החדש שלך היא משימה נוספת. כדאי לאסוף תמונות קיימות, או לצלם תמונות שנראה לך שייצגו אלמנטים שונים בעסק שלך.
כמובן שניתן לרכוש תמונות מאתרים המכילים סטוקים של תמונות. אפשרות נוספת היא הורדת תמונות מאתרים המספקים תמונות בחינם אולם די קשה למצוא תמונות מתאימות באתרים אלו. יש לשים לב לתנאי הרישיון של כל תמונה. לעיתים קרובות בעלי אתרי אינטרנט משתמשים בתמונות ללא הקפדה על תנאי זכויות יוצרים ובכך נחשפים לתביעות שיכולות להסתכם בקנסות גבוהים מאוד. (סביר שהורדה אקראית של תמונה שמוצאת חן בעיניך מאתר אינטרנט אינה עונה על תנאי הרישיון של התמונה) 
5. מבנה דפים – מה יהיה מבנה הדפים באתר שלך? 
אם מדובר באתר תדמית לא מורכב במיוחד סביר שתרצה ליצור את הדפים הבסיסיים הבאים: דף בית, דף אודות, דף לקוחות (תיאור של מספר לקוחות חשובים שלך) ודף יצירת קשר.
באתרי אינטרנט מורכבים המכילים תוכן רב, לא תוכל לחמוק מניתוח וחשיבה אודות מבנה הדפים באתר. אני מציע להשתמש בקובץ אקסל ליצירת מבנה הירארכי של הדפים לפני הקמת הדפים בפועל.
6. קהל יעד – מי קהל היעד שלך? ההבנה מי האנשים שאליהם אתה מכוון את האתר תהיה משמעותית מאוד לאלמנטים רבים באתר האינטרנט שלך, כולל, עיצוב, תוכן, קידום ועוד .
אם לא עשית זאת עד כה, תופתע/י לגלות כמה קשה לפעמים לאפיין את הקהל הזה.
7. האם התוכן מתעדכן? מי יכניס תוכן? – האם מדובר באתר אינטרנט שהתוכן שלו מתעדכן לעיתים קרובות? 
אם לא, אז יתכן וכדאי לתת לבעל המקצוע שאליו תפנה/י לבצע את כל הכנסת התוכן בזמן הקמת האתר. בדרך כלל יהיה זה מי שמקים את האתר. 
אם כן, רצוי שתוכל בעצמך או בעזרת אחד מעובדיך לנהל את אתר האינטרנט שלך. במקרה זה, כמובן, יהיה עליך להקים אתר עם מערכת ניהול המאפשרת עריכה של התכנים באתר.
דוגמאות למערכות כאלו הן וורדפרס WordPress או דוטנטניוק Dotnetnuke DNN.
8. האם מי שיכניס תוכן יודע איך לעשות את זה? בהנחה שהאתר אמור להתעדכן לעיתים תכופות יותר או פחות, מי שאחראי מטעמך על העלאת וניהול התוכן צריך להיות בעל מיומנות מסוימת בניהול אתר, או לפחות עם הבנה טובה של עבודה עם מחשב כדי ללמוד במהירות לנהל את האתר.
אלו הן רק חלק מהנקודות לחשיבה לפני הקמת אתר אינטרנט חדש ויש נושאים רבים אחרים שלא נגענו בהם כאן.
כאמור, המשימה של הקמת אתר אינטרנט חדש היא משימה משמעותית ויש להיערך אליה בהתאם. מצד שני, במרבית המקרים מדובר בתהליך הדרגתי, שבמהלכו בעל האתר לומד את הצרכים, הטכנולוגיה והאפשרויות העומדות בפניו בהקמה וניהול אתר האינטרנט שלו.
אם את/ה מעוניין/ת במידע נוסף, אשמח לענות על כל שאלה בנושא. תוכלו ליצור קשר דרך דף ההתקשרות באתר זה או להתקשר טלפונית (הפרטים בתחתית הדף)
בהצלחה,
יהודה תירם

דילוג לתוכן

דברו איתי