גלרית האחים י ש קטן

גלרית האחים י ש קטן

אתר מכירות לגלרית האחים י.ש. קטן בירושלים. באתר אלפי מוצרים ועשרות רבות של קטגוריות. מבחינת הלקוח מדובר באתגר רציני ביותר גם למנהל מיומן ביותר במכירה באינטרנט. סמי, מנהל ובעלים של החנות הצליח להשתלט על העניין למרות שמלכתחילה לא היה לא כל ידע בנושא. אני מאמין שהיה לי חלק לא מבוטל בהצלחה שלו בכך.

כתובת האתר: http://jerusalem-mall.co.il/

האתר של האחים י ש קטן הוא לכאורה אתר מכירות סטנדארטי, אולם בעבודה על הפיתוח שלו התגלו צרכים מיוחדים שהיה צורך להפיק עבורם פתרון.

בראש ובראשונה בלט נושא ריבוי הקטגוריות. הגלריה מחזיקה באלפי מוצרים מסוגים שונים והמשימה הראשונה היתה לשבת עם סמי ולהכין מבנה הגיוני של הקטלוג. ריבוי קטגוריות יוצר לא מעט אתגרים:

  1. שליטה על המוצרים בניהול ועקביות בהכנסת מוצרים חדשים
  2. מנגנון התפריט באתרי אינטרנט הוא אחד הצרכנים הגדולים של המשאבים וריבוי קטגוריות יכול לגרום להאטה משמעותית של האתר.
  3. איך מאפשרים ללקוח למצוא את מה שהוא מחפש יחד עם הצורך למשוך אותו למוצרים שאולי לא התכוון לקנות.

על מנת לעזור לסמי בניהול ובשליטה בקטגוריות פיתחתי יחד איתו קונספט פנימי שמאפשר לו להחליט לאיזו קטגוריה משויך כל מוצר מהמידע הנמצא במספר הקטלוגי שלו. הרעיון הוא, שכל מוצר מקבל את המבנה המספרי של זיהוי הקטגוריה בבסיס הנתונים יחד עם מספר ייחודי למוצר. לדוגמא, מוצר המשויך לשרשרת הקטגוריות 525-541-542-705 יקבל את המספר 525-541-542-705-123 כאשר 123 תלוי בקיומם של מוצרים אחרים כמובן.

לצורך כך פיתחתי במיוחד עבורו תוסף המפעיל מנגנון להצגת מבנה הקטגוריות באתר ומאפשר לו לקבוע את מספרי הזיהוי של מוצרים חדשים בקלות. התוסף מייצר רשימה של כל הקטגוריות באתר יחד עם שרשור מספרי הזיהוי הייחודיים להן (לכל קטגוריה יש מספר  זיהוי ייחודי אבל לא קיים מנגנון מובנה לשרשור המספרים). הקשה על קטגוריה ברשימה מעתיקה את שרשרת מספרי הזיהוי שלה וכל מה שנשאר לעשות הוא להוסיף את מספר הזיהוי למוצר החדש שאותו עורכים.

מנגנון זה יחד עם התקנת התוסף שפיתחתי ליצירת מספרים קטלוגיים מנוע יצירת מספר קטלוגי אוטומטי למוצרים עושים את העבודה הרבה יותר קלה ויעילה ומונעים טעויות.

מאחר ובחלק מהמוצרים יש צורך לקבל מהלקוח פירוט של ההעדפות שלו לפני משלוח המוצר, למשל, מידת טבעת או השם לחריטה על מחזיק טלית, פיתחתי בחנות מנגנון המאפשר ללקוח לציין את ההעדפות שלו. בטופס ההזמנה המגיע לחנות מצויינות ההעדפות הללו בשורת המוצר הרלוונטית.

בחנות פותחו ויושמו עוד אלמנטים רבים לייעול העבודה. אם אתם רוצים לשמוע עוד על כך, צרו קשר.

דילוג לתוכן

דברו איתי