פיתוח והתאמה של מודולים ואפליקציות לצרכים ייעודיים

פיתוח והתאמה של מודולים ואפליקציות לצרכים ייעודיים

אנחנו מפתחים על גבי הפלטפורמה של האתר שהקמנו או שאנחנו מקימים. יכולת הפיתוח הקיימת באתרים ת.ר., והרצון לתת מענה מדויק לצרכי הלקוחות שלנו, הן אחת הסיבות לכך שבחרנו להקים אתרים על וורדפרס או מג'נטו. מבין פלטפורמות הקוד הפתוח המקובלות בשוק, אלו נחשבות לחזקות ביותר והגמישות ביותר בדיוק בנושא זה של פיתוח על גבי הפלטפורמה.

מתי לפתח?

חלק מהשירות שאנחנו נותנים ללקוחות הוא ייעוץ הנוגע בדיוק בנקודה הזו: מתי כדאי לפתח? המלצה שלנו על פיתוח תבוא לאחר שבחנו את הגורמים הבאים:

הדרישה הספציפית של הלקוח ורמת הייחודיות שלה – דוגמא לדרישה שמצריכה פיתוח כמובן מאליו היא רצון של לקוח לייצר ממשק למערכת ארגונית ייחודית המותקנת ופועלת אצלו. במצב כזה, ברור שאין טעם לחפש יכולות מוכנות מראש העונות במדויק על הצורך, ונדרש לבחון "איזה פיתוח" ולא "האם פיתוח".

מורכבות הדרישה ומענה לתהליכים נפוצים – כאשר לקוח מבקש "מערכת ניהול לקוחות", נבחן איתו קודם כל את הכלים הקיימים בשוק. אין טעם לפתח את מה שאפשר לקבל מוכן, ובמקרה כזה אנחנו בוחנים, שוב, את רמת הייחודיות של הדרישות, את התקציב שהלקוח מעוניין להוציא, ויכולים לשמש כיועצים בבחירת כלי (במקרה כזה, כלי CRM, כנראה, אבל זוהי רק דוגמא).

קיום מודול, או שילוב מודולים,  העונה "כמעט" על הדרישות – מהכרותנו עם המודולים המותקנים באתר הלקוח ועם שוק המודולים של הפלטפורמה נוכל להמליץ על מודולים קיימים הנותנים מענה מדוייק לדרישה, או דורשים התאמה או הרחבה מינימליות. דוגמא אופיינית היא מודול קיים בשוק, אבל באנגלית, הדורש התאמה לעברית. על פי רוב, לא מדובר אפילו בפיתוח ממש, אלא בהתאמות לעבודה בעברית מבחינת השפה והתצוגה.

המלצה על פיתוח נובעת, אם כן, מתוך מערכת השיקולים של הלקוח, אותה אנחנו מבררים לעומק ועל פי הצורך, ומתוך הכרותנו עם שוק המודולים והאפליקציות הקיימים וגבולות הגמישות שלהם.

איך לפתח?

להתאמת המודולים רמות שונות של עומק, ורק לעתים נדרש פיתוח לשמו. ואולם כשפיתוח כזה נדרש, עובדת אתרים ת.ר. לפי מספר עקרונות בסיסיים:

  • שמירה קפדנית על הסטנדרטים המקובלים בשוק
  • שימוש ביכולות הבסיס של הפלטפורמה וקשר מלא לאתר
  • תהליך אפיון מסודר לפני תחילת הפיתוח
  • שמירה על תפקוד מלא ללא כל פגיעה של האתר הקיים (אם יש) בזמן הפיתוח
  • תהליך בדיקות בסיום הפיתוח
  • מתן הדרכה ללקוח בתפעול ושימוש במודול שפותח
  • אחריות לתקופה מוסכמת לאחר הפיתוח
  • תמיכה הדוקה בלקוח גם בתום תקופת האחריות

דוגמאות המוצגות באתר למודולים ואפליקציות שפיתחנו:

סינכרון נתונים למערכת ארגונית עבור גליל מערבי

מודול אחזקה לניהול בקשות תחזוקה עבור קיבוץ מעברות

 

דילוג לתוכן

דברו איתי